Bereik de Enterprise customer: hier stopt Inbound Marketing?

Ben Horowitz “lang geleden” in 2010. Waarom gedraagt de Enterprise Customer zich niet op die manier zoals de Start Up dat verwacht? https://techcrunch.com/2010/11/13/new-enterprise-customer/ Consumerization dringt om vele redenen niet door tot de Enterprise. Toch maar investeren in Sales?

Ik zie ook afbrokkelingen in het geloof in de “Holy Grail” Inbound Marketing. Een mooi voorbeeld http://www.marketingfacts.nl/berichten/2017-het-grote-vaarwel-van-inbound-marketing. In plaats van je budget besteden aan schieten met hagel op een hele grote groep potentiële klanten de focus leggen op het uitbreiden van die klanten die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van je omzet. Q weer als afkorting van Quality. Toch maar investeren in Sales?

Content Based Marketing is natuurlijk een hele goede ontwikkeling. Maar er is zoveel content. Ik heb tegenwoordig net zoveel filters in mijn Inbox als ik 8 jaar geleden aan mail ontving en daarin ben ik vast niet uniek. We besteden wel aandacht aan Mail van een relatie die als Trusted Advisor wordt beschouwd. Toch maar investeren in Sales?

Wat is jouw mening? Kun je met Inbound Marketing succesvol Enterprise accounts scoren en bedienen of toch maar investeren in Sales?

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *