Ben je:


• iemand met ervaring van contract- en leveranciersmanagement op ICT-gebied;
• iemand met een hoge mate van organisatiesensitiviteit;
• klantgericht, resultaat gedreven en analytisch;
• iemand met onderhandelingsvaardigheden en het maximale uit een contract halen;
• goed in plannen en gestructureerd werken;
• sterk in samenwerken en communicatief vaardig;
• bereid om thuis te werken en op termijn op beide vestigingen (Deventer en Enschede) te werken
en heb je:
• een hbo+/wo-werk- en -denkniveau;
• NEVI 2 en/of (internationale) gelijkwaardige kennis van inkoop en contractmanagement door werkervaring verkregen;
• bij voorkeur; (optioneel) een afgeronde Management, Economie en Recht (MER) opleiding, Bedrijfskunde of Business IT management opleiding of een commerciële opleiding;.
• ervaring met IT/Cloud processen
• commerciële ervaring in business to business afspraken.
• ervaring in de (Saxion-) onderwijswereld;
• kennis van het gebruik van contractmanagement-applicaties; AFAS, Planon, Topdesk
• een sterke affiniteit met het beheer van ICT-contracten en contractenrecht, aanbestedingswetgeving, privacywetgeving en IT security.
• een goede beheersing van het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk;
• ervaring met ISM, scrum en agile werken en Prince2 (is een pre);
• minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (of een ICT inkoopfunctie)?

Dan ga je:

• bijdrage leveren aan de visie en scope van de aan te besteden dienst, sourcing van IT diensten
• werken aan regie op Cloud IT
• mede opstellen in inkoop initiatief documenten
• het uitvoeren van leveranciers en contractmanagement binnen programma’s, projecten aanbestedingen
• bouwen aan een goede interne stakeholder/klantrelatie op tactisch/strategisch niveau en nieuwe wensen en mogelijkheden en risico’s signaleren;
• samen met de klant een periodiek overleg voeren met de leverancier en contracteigenaar waarin het niveau van de dienstverlening centraal staat;
• de verantwoordelijkheid nemen voor de planning, uitvoering en optimalisatie van de afspraken en verplichtingen die voortvloeien uit dit overleg en de contracten;
• rapportages maken, voer je analyses uit en creëer je de mogelijkheden om de contracten optimaal en rechtmatig uit te putten ten behoeve van de klant binnen de contractuele mogelijkheden;
• incidenten, problemen en wijzigingen signaleren die indicatief zijn voor aanpassing in de klantwens en die een contractuele aanpassing behoeven;
• leveranciers integreren in het bestel/orderproces en bijdragen aan het leveranciersbeleid, sourcingsbeleid en contractrisico’s op de ketens.
• Je stelt het klantbelang voorop. Je bent de ‘beheerder’ van het contract. Als ‘bewaker’ neem je de leiding en zorg je voor een snelle afhandeling en goede communicatie.
• je bijdrage leveren aan de werkprocedures, werkinstructies en standaardwerkdocumenten van Leveranciers- en Contractmanagement;